- This event has passed.
Digital närvaro på dina exportmarknader leder till fler affärer!
May 26, 2021 @ 13:00 - 14:30 CEST
Workshopserie för B2B företag som vill växa internationellt
I en digital workshopserie, på sex tillfällen, får du lära dig mer om de olika steg som du behöver ha kontroll över för att stärka din internationella affär med hjälp av digital marknadsföring.
FÖR VEM?
Workshop-serien vänder sig till dig som vill få nya internationella kunder, öka din försäljning utomlands och minska bortfallet av befintliga kunder. Du arbetar förmodligen med marknad/försäljning eller med affärsutveckling i ditt företag.
DET HÄR FÅR DU:
• Nulägesanalys av din hemsida kopplat till digital marknadsföring.
• Åtgärdsförslag med prioriterad lista baserat på de fem stegen.
• Mallar och verktyg för att skapa en bättre strategi och realisera den.
• Kompetens och bollplank/individuell rådgivning.
• Inspiration!
AVSNITT
1) Personas
Få en tydligare bild av din idealkund, och förstå vilka problem och behov hen har. Utveckla sedan hur din produkt/tjänst kan lösa just din idealkunds problem eller tillfredsställa dennes behov.
2) Trafik & kanalval
Var finns dina kunder? Vilken kanal är rätt kanal?
3) Konvertering
Omvandla okända besökare till riktiga kunder
4) Affär
Förflytta kunden till nästa steg. Hur vi skapar mailflöden som får kunden att vilja ta kontakt och boka möte.
5) Värdeökning
Definiera din försäljningsprocess och hur du vill att den ska se ut – hur kan du koppla den till kommunikation/marknadsföring för att driva säljprocessen framåt?
6) Uppsamling och avslutning
Här går vi igenom och tittar på hela metodiken och knyter ihop säcken.
UPPLÄGG
Workshop-serien genomförs digitalt och består av sex avsnitt och tillfällen enligt ovan. Vi ses med start den 26 maj, kl: 13:00-14:30. Därefter genomförs workshopsen, en gång i veckan, på onsdagar kl. 13-14. Sista tillfället sker 30 juni.
Du kommer att få ta del av material och filmer via en lärplattform som du kan ta del av när det passar dig. Samtliga workshops spelas in och laddas upp i kursplattformen.
Mellan workshop-tillfällena förväntas du vara beredd att avsätta tid och resurser. I varje kursdel finns det övningsdokument du ska arbeta med. Dessa dokument kan du sedan ladda upp i lärplattformen för genomgång. Du kommer också få besvara frågor som avslutning på varje kursdel.
WORKSHOPLEDARE: Adgrabber
Sarah Sinclair, VD och medgrundare till Adgrabber och Stefan Vikström, strategisk rådgivare inom marketing automation och konverteringsoptimering.
Tillsammans har de över 50 år i försäljningsbranschen och 30 år i marknadsföringsbranschen. De har en bakgrund med olika ledande roller inom affärsutveckling, försäljning och marketing automation. Tidigare arbetsgivare är bl a Telenor, MTG och Schibsteds regionala säljpartner Annonsdax.